از تلاش برای اجماع اصولگرایان در انتخابات تا عروج

از تلاش برای اجماع اصولگرایان در انتخابات تا عروج

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات آینده حماسه سیاسی دیگری به وجود خواهند آورد، اظهار داشت: مردم در انتخابات آینده پای صندوق‌های رای خواهند آمد و حماسه‌ای را خلق خواهند کرد که فصل جدیدی را در کشور باز می‌کند، اما آنچه از حضور مهمتر است نتیجه آن است و نتیجه انتخابات بدین دلیل مهم است که چهار سال آینده کشور در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت و موقعیت نظام جمهوری اسلامی در جهان موقعیت خاصی است که در طول تاریخ اسلام هیچگاه در این موقعیت نبوده و اینکه به کجا خواهد رسید بسیار مهمتر است.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات موضوعیت دارد و همه باید در صحنه حاضر شوند، اظهار داشت: باید از افرادی که معتقد به انقلاب و نظام هستند، ولو اینکه سلیقه آنان موافق ما نیست، دعوت به حضور کرد.

نظر "حبیبی" پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات چه بود؟

حبیبی معتقد است که حضور اصلاح‌طلبان و برخی جریانات زاویه‌دار با انقلاب در انتخابات و همه طیف‌های سیاسی وجود داشته و بر آن تاثیر می‌گذارد؛ البته بین اصلاح‌طلبان و جریان فتنه تفاوت وجود دارد؛ هر اصلاح‌طلب الزاما فتنه‌گر نیست؛ در جبهه اصلاحات افرادی وجود دارند که نظام، قانون و رهبری را قبول دارند اما اصولگرایان را قبول ندارند و با اصولگرایان در رقابت هستند؛ ما در حزب موتلفه مرز بین فتنه‌گری و اصلاحات را مشخص می‌دانیم؛ باید زمینه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود تا شاهد شور انتخاباتی باشیم.


حمایت موتلفه از کاندیداتوری "آل اسحاق" و سپس "ولایتی" در انتخابات ریاست‌جمهوری

حزب موتلفه با بررسی‌های صورت گرفته "یحیی آل اسحاق" را از میان باهنر، آل اسحاق و متکی به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اعلام کرد اما پس از انصراف وی با"علی‌اکبر ولایتی" بیعت کرد؛ ولایتی در دیدار خود با هیئت‌رئیسه موتلفه به عضویت خود در ائتلاف 1+2 ("حدادعادل"، "قالیباف" و "ولایتی") اشاره و تاکید کرد که این ائتلاف تا انتهای فرآیند انتخابات در صحنه حضور دارند.

حمایت "عسگراولادی" از نامزدهای "موتلفه" در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس

"حبیب‌اله عسگراولادی" در نامه‌ای خطاب به "محمدنبی حبیبی" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از نامزدهای این حزب در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، ایلام و ایوان، رامسر و تنکابن حمایت کرد.

دیدار اعضای شورای مرکزی حزب "موتلفه اسلامی" با "رئیس‌جمهور منتخب"

دوم تیرماه 92 بود که جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به همراه مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" با "حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی" رییس‌جمهور منتخب دیدار کردند؛ در این دیدار "محمد‌نبی حبیبی"، "اسدالله بادامچیان"، "عبدالرضا مصری"، "مصطفی میرسلیم"، "حمیدرضا ترقی"، "محمدعلی امانی"، "علی بنایی" و "فاطمه رهبر" به همراه "مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی" حضور داشتند.

دیداری که اعضای شورای مرکزی در آن پیشنهاداتی درباره رفع مشکلات اقتصادی و گسترش دیپلماسی عمومی با استفاده از ظرفیت احزاب و ضرورت تقویت جایگاه احزاب در کشور مطرح کردند و دکتر روحانی نیز با اشاره به شناخت بیش از 40 ساله خود از حزب موتلفه و مبارزات این حزب، انتخابات اخیر را موهبتی الهی برای کشور دانست و دستاورد بزرگ انتخابات را اعتماد مردم به نظام و تثبیت جمهوریت و اسلامیت آن عنوان کرد.



برگزاری چهل و هشتمین سالگرد شهدای 26 خرداد حزب "موتلفه اسلامی"

به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی یادمانی تحت عنوان "طلایه‌داران آفتاب" با حضور "علی اکبر ولایتی" مشاور بین‌الملل "مقام معظم رهبری"، "حبیب‌الله عسگراولادی" دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، "حبیبی" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، "اسدالله بادامچیان" عضو حزب موتلفه اسلامی و "حجت‌السلام والمسلمین شجونی" عضو جامعه روحانیت مبارز و "محمدحسین صفارهرندی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

دیدار رئیس مرکز امور بین الملل حزب "موتلفه اسلامی" با رئیس مجلس جمهوری دموکراتیک "خلق کره"

امروزه فقط حزب موتلفه اسلامی با عضویت در اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و ارتباط با احزاب اسلامی جهان به عنوان حزب فعالیت می‌کند، به همین منظور و در تاریخ 9 مرداد 92 "حمیدرضا ترقی"، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در راس هیئتی عالی رتبه با رئیس مجلس جمهوری دموکراتیک خلق کره دیدار و گفتگو می‌کند؛ دیداری که در آن ترقی با تاکید بر ضرورت وحدت بین احزاب آسیایی علیه سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا خواستار تقویت پیمان‌های اقتصادی و تفاهمات سیاسی و تعاملات فرهنگی بین احزاب منطقه آسیایی شد.

گفتنی است؛ هیئت حزب "مؤتلفه اسلامی"به همراه دو هیئت از مجلس شورای اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در جشن شصتمین سالگرد پیروزی کره در جنگ با آمریکا و به دعوت دولت و حزب کارگر آن کشور به کره شمالی سفر کرده بودند.

دیدار رئیس مرکز بین الملل حزب "موتلفه اسلامی" با "هیئت چینی"

اردیبهشت 92 "حمیدرضا ترقی" رئیس مرکز امور بین المل حزب موتلفه اسلامی با هیئتی چینی دیدار می‌کند، در این دیدار شهردار شهر اکسو از استان مسلمان نشین سین چیانگ و معاون مدیرکل امور بین الملل حزب حاکم چین حضور دارند، دیداری که در آن ترقی تاکید می‌کند: باید با افزایش همکاری، آسیا را به قدرت اول جهان تبدیل کنیم.(اینجا)

مراسم افطاری حزب موتلفه در دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم افطاری حزب مؤتلفه اسلامی با حضور خانواده شهدا ، اعضای شورای مرکزی و اعضای هیأت اجرایی این حزب در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد؛ مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی دبیر کل پیشین جبهه پیروان خط امام و رهبری در این مراسم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری می‌گفت: همه اصولگرایان در شرایط کنونی برای وحدت و یکپارچگی حزب الله کوشش کنند و نگذاریم رقابت در انتخابات را دشمن رقابت حذفی قرار دهد.

"حبیب امام و رهبری" دعوت حق را لبیک گفت

14 آبان 92 بود که جامعه اسلامی ایران غم از دست دادن مبارز انقلابی و خستگی‌ناپذیر خود یعنی "حبیب‌الله عسگر اولادی" را به خود دید، فرزند صالح انقلاب اسلامی که در دل همه جای داشت؛ مشی اعتدالی و همراهی با مردم از ویژگی‌های بارز این پیشکسوت انقلاب اسلامی بود.

"حبیب‌الله عسگر اولادی" از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و از یاران دیرین امام و رهبری صبح روز چهاردهم آبان 92 ماه به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری و در سن 81 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.


موتلفه گزینه‌ای را برای جانشینی "عسگراولادی" نداشت

مرحوم "عسگر اولادی" ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری را نیز برعهده داشت، که به واقع و براساس گفته‌های اعضای ارشد جبهه بدیلی نداشت، اما بنا بر اساسنامه جبهه پیروان بایستی برای وی جانشینی انتخاب می‌شد، در این راستاحزب موتلفه گزینه‌ای برای ریاست جبهه پیروان پیشنهاد نکرده و انتخاب رئیس را به هیئت‌رئیسه جبهه واگذار کرد.

برگزاری اجلاس‌های متعدد از سوی حزب موتلفه در طول سال 92

حزب موتلفه اسلامی در طول سال 92 اجلاس‌های متعددی را در شهرستان‌ها همچون اجلاس مدیران ارشد موتلفه، برگزاری دو اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی در کارنامه خود دارد.

"علی‌اکبر پرورش" هم دعوت حق را لبیک گفت

علی‌اکبر پرورش صبح 6 دی‌ماه 92 پس از طی دوران طولانی بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت؛ وی از یاران دیرین امام خمینی(ره) و وفاداران به انقلاب اسلامی بود که خدمات بسیار زیادی را در عرصه انقلاب و نظام به یادگار گذاشت؛ محوریت در مبارزات قبل از انقلاب اصفهان، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عضو اسبق شورای مرکزی موتلفه اسلامی،قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از سال 1372 تا سال 1380 در سوابق او دیده می‌شود.

دیدار محمدنبی حبیبی با وزیر کشور

در اولین نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی که با حضور بیش از 60 حزب وزارت کشور برگزار شد، نمایندگان بیش از 35 حزب به بیان دیدگاه‌های خود درباره فعالیت حزبی، یارانه احزاب، احیای خانه احزاب و اصلاح قانون احزاب پرداختند، در این دیدار "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه بیان اینکه برخی احزاب برعکس منشور عمل می‌کنند، اظهار داشت: اینکه فکر کنید هیچ اصولگرایی نمی‌تواند در کنار یک اصلاح‌طلب قرار گیرد فکر اشتباهی است چراکه معنای رقابت اناد و کشمکش نیست؛ حبیبی در این دیدار بیان داشت که در نظام جمهوری اسلامی زمینه تجارب آرا فراهم است، ما معتقدیم که نظام به دلیل برخورداری از توان ایدئولوژی از توانمندی بسیار بالایی در تجارب آرا برخوردار است و در این زمینه ضرر نمی‌کند؛ از این رو تردد احزاب در کشور عملی است.

حزب موتلفه در اواسط دی‌ماه؛ آغازفعالیت‌ها برای همگرایی اصولگرایان

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی شروع آرایش سیاسی گروه‌ها برای انتخابات آینده را مفید اما ورود دولت به موضوع انتخابات آینده را تکرار اشتباه دولت‌های گذشته می‌داند، در همین راستا نیز بر لزوم همگرایی جریان راست سنتی تاکید می‌ورزد.

تصمیم حزب موتلفه برای برگزاری اجلاس احزاب کشورهای اسلامی در سال آینده

"حمیدرضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از برپایی اجلاس احزاب کشورهای اسلامی، برای نیمه ابتدایی سال 93 خبر داد؛ اجلاسی که اگر سازو کار برگزاری این اجلاس فراهم آید به طور قطع اجلاس مهمی در سال آینده تهران خواهد بود.

گفتگوی باشگاه خبرنگاران با "اسدالله بادامچیان" پیرامون فراز و فرود موتلفه در سال92

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی فراز و فرود حزب موتلفه در سال92 را حضور همیشه در صحنه موتلفه در انتخابات و مجالس حزبی، گزارشات تشکیلاتی عنوان کرد و پیرامون فرودهای حزب متبوعش گفت: مرحوم "حبیب‌اله عسگراولادی" و "علی‌اکبر پرورش"در این سال از میان ما رفتند، اما تجلیلی که از این دو انسان پاک و خداخواه از سوی مردم به وجود آمد برای ما ارزش ویژه‌ و یک فراز بود.

بادامچیان در پایان از فعالیت‌ آتی احزاب سیاسی به منظور خدمات بیشتر به مردم در سال آینده(1393) ابراز امیدواری کرد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار اخبار سياسي , از تلاش براي اجماع اصولگرايان در انتخابات تا عروج ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : amirantimasan
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: